Instrumenter og sang

music-2556225__480

Trombone
Instrumentleiekr 100 pr semester

Trombone er et musikkinstrument blant messingblåseinstrumentene. Den har lavere tonehøyde enn en trompet, men høyere enn en tuba. En trombone består av et sylindrisk rør som er bøyd i en avlang S-form. Sliden gjør det mulig for trombonisten å forlenge tonerørlengden og derigjennom senke tonehøyden. På messinginstrumentene er den grunnleggende spilleteknikken forholdsvis lik på de ulike instrumentene og overgang fra ett messinginstrument til et annet vil være nokså uproblematisk. Elevene får låne instrument i kulturskolen.

Kulturskolen ønsker at kombinasjonen av samspill og individuell oppfølging skal prege undervisningstilbudene i musikk.

Alder:

Korpspakken er et samarbeid med Namsos barne- og ungdomskorps for å styrke rekrutteringen til kommunens skolekorps. Korpspakken består av 2 deler; instrumentalopplæring i kulturskolen og korpssamspill i Namsos barne- og ungdomskorps. Korpspakken gir halv pris på instrumentalopplæringen i kulturskolen. Dersom du ønsker å melde deg på korpspakke, trykk her.

Korpset øver i kulturhuset mandager:
Aspiranter: kl 17.00-17.45
Hovedkorps: kl. 18.00-20.00