Visuelle kunstfag

Kunst og Kreativt verksted

abstract-2468874_1280

Kunst og Kreativt verksted
Pr månedkr 350 (5 rater pr semester)

Her får du gleden av å skape, samt å utvikle følelsen og evnen for bilder og form gjennom ulike teknikker og materialer. Har du lyst til å utvikle ferdighetene dine innen tegne- og malerkunst, lære mer om form og farger, få ny kunnskap, ja da er dette tilbudet noe for deg! Det kreves ingen forkunnskaper, bare litt nysgjerrighet og interesse.

Tilbudet vil inneholde en innføring i ulike teknikker og områder innenfor feltet visuell kunst. Dette er et bredt felt, med store variasjoner med ulike uttrykksmåter. Her vil du få mulighet til å arbeide i store formater ved et staffeli, og det å fortelle noe ved hjelp av et visuelt språk vil stå sentralt. Du vil få prøve ut tørre teknikker som fettstift, pastellkritt, kullstift og div blyanter. Foruten dette vil du også få erfaring med bruk av ulike våte malingsteknikker som akryl og akvarell. Enkle grafiske teknikker vil man også få teste ut. Som for eksempel linotrykk, trådtrykk og sjablongtrykk. Visuelle kunstfag vil være et interessant tilbud for deg som synes at det er ok å bli skitten på hendene, samtidig som du får mulighet til å uttrykke deg gjennom både todimensjonale bilder og tredimensjonale figurer.
I løpet av året vil vi delta ved ulike utstillinger, hvor elevene får stille ut egne verk og samtidig lære litt om montering av utstilling.