Valthorn

FRENCH-HORN

Valthorn
Instrumentleiekr 100 pr semester

Valthorn er et instrument i messingfamilien, og det er et langt instrument! Hvis vi retter ut instrumentet til et langt rør blir det ca 4 meter langt! På messinginstrumentene er den grunnleggende spilleteknikken forholdsvis lik på de ulike instrumentene og overgang fra ett messinginstrument til et annet vil være nokså uproblematisk. Elevene får låne instrument i kulturskolen.

‪Opplæringen omfatter både individuell opplæring og samspill. Kulturskolen ønsker at kombinasjonen av samspill og individuell oppfølging skal prege undervisningstilbudene i musikk.

Korpspakken er et samarbeid med Namsos barne- og ungdomskorps for å styrke rekrutteringen til kommunens skolekorps. Korpspakken består av 2 deler; instrumentalopplæring i kulturskolen og korpssamspill i Namsos barne- og ungdomskorps. Korpspakken gir halv pris på instrumentalopplæringen i kulturskolen. Dersom du ønsker å melde deg på korpspakke, trykk her.

Korpset øver i kulturhuset mandager:
Aspiranter: kl 17.00-17.45
Hovedkorps: kl. 18.00-20.00