Søk på alder og område

tuba-3246641__480

Tuba
Pr måned
kr 350 (5 rater pr semester)
Instrumentleiekr 100 pr semester
Velg Korpspakke for 50% rabatt

Tuba er det største messingblåseinstrumentet, og klinger derfor dypest. På messinginstrumentene er den grunnleggende spilleteknikken forholdsvis lik på de ulike instrumentene og overgang fra ett messinginstrument til et annet vil være nokså uproblematisk.
For de aller yngste elevene vil vi på grunn av tubaens størrelse anbefale å starte på et annet messinginstrument, for eksempel bariton. Elevene får låne instrument i kulturskolen.

‪Opplæringen omfatter både individuell opplæring og samspill. Kulturskolen ønsker at kombinasjonen av samspill og individuell oppfølging skal prege undervisningstilbudene i musikk.

Korpspakken er et samarbeid med Namsos barne- og ungdomskorps for å styrke rekrutteringen til kommunens skolekorps. Korpspakken består av 2 deler; instrumentalopplæring i kulturskolen og korpssamspill i Namsos barne- og ungdomskorps. Korpspakken gir halv pris på instrumentalopplæringen i kulturskolen. Dersom du ønsker å melde deg på korpspakke, trykk her.

Korpset øver i kulturhuset mandager:
Aspiranter: kl 17.00-17.45
Hovedkorps: kl. 18.00-20.00