Slagverk

drums-2778190__480

Slagverk

Grunnopplæring på slagverk skjer på skarptromme/øvetromme. Når de grunnleggende ferdighetene er opparbeidet får du mulighet til å prøve deg på trommesett, perkusjon, pauker, melodisk slagverk m.m‪. Se også Melodisk slagverk.

Opplæringen omfatter både individuell opplæring og samspill. Kulturskolen ønsker at kombinasjonen av samspill og individuell oppfølging skal prege undervisningstilbudene i musikk.
Er du er nybegynner og ønsker å starte på et bandinstrument, men er litt usikker på hvilket? Da kan vi anbefale tilbudet Rett i Band, hvor du får prøve ulike instrumenter i løpet av året.

Korpspakken er et samarbeid med Namsos barne- og ungdomskorps for å styrke rekrutteringen til kommunens skolekorps. Korpspakken består av 2 deler; instrumentalopplæring i kulturskolen og korpssamspill i Namsos barne- og ungdomskorps. Korpspakken gir halv pris på instrumentalopplæringen i kulturskolen. Dersom du ønsker å melde deg på korpspakke, trykk her.

Korpset øver i kulturhuset mandager:
Aspiranter: kl 17.00-17.45
Hovedkorps: kl. 18.00-20.00